Monday, January 9, 2012

Bagaimana mengubah mood anda dengan minyak wangi?

Tahukah anda bahawa minyak wangi mampu mengubah mood anda. Dengan kehidupan kita yang serba moden dan semuanya nak pantas, kadang-kadang kita kehilangan hala tuju hidup kita dam tidak tahu nak buat apa.

Keadaan ini menyebabkan kita mudah berasa gemuruh dan cepat marah. Kadang-kadang ianya tidak terkawal sehingga ianya menyebabkan orang lain menjadi mangsa.

Dengan penggunaan minyak wangi yang betul, anda mampu mengelakkan kejadian seumpama itu berlaku. Ini kerana menurut kajian, minyak wangi mampu menstabilkan perasaan seseorang terutamanya kaum wanita.

Ini kerana perempuan mempunyai deria bau yang jauh lebih sensitif berbanding lelaki dan mereka juga mempunyai kaitan emosi yang jauh lebih kuat terhadap bau berbanding lelaki.

Sebab itulah, kadang-kadang perempuan boleh jatuh cinta kepada seseorang hanya dengan bau. Ini mungkin terjadi kerana bau tersebut mengaitkan memorinya terhadap peristiwa indah yang pernah berlaku dalam hidup dia.

Ini menyebabkan setiap kali dia terbau bauan itu, dia berasa gembira dan akhirnya ia jatuh cinta. Dengan konsep yang sama, anda juga boleh mengubah mood anda dengan minyak wangi.

Antara bau yang sering digunakan untuk menenangkan hati ialah lavender, jasmin, bunga ros dan oren. Saya berharap dengan pos ini, anda dapat memilih minyak wangi yang sesuai dengan diri anda.

No comments:

Post a Comment